Sunday 24 November 2013

Dakwah Cinta .

Assalamualaikum . Buat mereka penunggu setia karya saya . Saya takkan hampakan  kalian semua .. Jadi , sudilah kiranya untuk saya bercerita ' ending ' novel saya .. Sebenarnya , saya dah give up .. Sebab ? Apa yang pernah saya taip dulu dalam laptop Abah hilang sekelip mata . Sungguh , saya terkilan sebenarnya !



Muhammad Akil Yazan Bin Muhammad Ibrahim ~ Seorang lelaki yang amat baik hati . Seorang ' Al - Hafiz '. Beliau tidak sama dengan lelaki lain . Peribadinya mulia ! Pertemuan buat kali pertama dengan seorang insan yang bernama Nur Ain Sofia Binti Ahmad Fareed membuat beliau ingin merngubah personaliti gadis tersebut . Tujuannya cuma satu , untuk dijadikan isteri .

Nur Ain Sofia Binti Ahmad Fareed ~ Seorang gadis yang jauh dari ' Deen Allah ' . Gadis yang free-hair . Sudah menjadi kebiasaan di dalam hidupnya setiap hujung minggu untuk melepak bersama kawan-kawan lelakinya . Baginya kehidupan hanya untuk bersuka ria . Kehadiran Muhammad Akil Yazan membuat dia berasa menyampah dengan persetujuan Papa nya untuk dijadikannya sebagai seorang isteri kepada lelaki tersebut .

Sinopsis .
" Habeeb , maafkan Sayang .. Sayang banyak dosa dengan Habeeb .. Dulu , Sayang pernah bencikan Habeeb .. Tapi itu dulu jer ..  Betul kata Habeeb dulu , Allah yang hadirkan perasaan cinta , sayang , suka dan minat .. Sekarang , kalau boleh tak nak berpisah langsung dengan Habeeb .. " - Nur Ain Sofia -

" Haipp ... Mana boleh , Sayang .. Habeeb ada tugas .. Habeeb ada tanggungjawab .. Ok , Sayang tak nak kita berpisah bukan ? Kita buat pahala banyak-banyak nanti kita masuk syurga , kita dah tak berpisah dah . InsyaAllah . Biiznillah ;) " - Muhammad Akil Yazan -


Nantikan .. Ini baru sinopsis !





No comments:

Post a Comment