Thursday 30 May 2013

Selamat Hari Lahir ! Happy Birthday ! Sanna Helwa !

Assalamualaikum .. Grr !! Banyaknya wishes !!! Hihihi , takpe sekali sekala kan ? Hahaha :D .. Tapi sekejap , untuk siapa saya wish banyak-banyak tu .. Err.. sebenarnyaa .. * err.. apasal saya taip tapi  rasa macam ' gagap ' pulak * .. Hehehe , malu laa tuu .. ;)

Sebenarnya semalam 30 . 5.. BIRTHDAY SAYA !!!

Hehehe ,  suka nya , gembira nya , seronok sangat ..  Happy lah kan kalau birthday sendiri ? Nak-nak bila birthday kitaa orang-orang yang kita sayang yang wish kan .. Haaa !! Lagi laa berganda-ganda happy walaupun tanpa HADIAH ! 

Saya HARGAI SANGAT-SANGAT ucapan anda di Facebook , WeChat , Whatsapp dan Instagram !!! Terima kasih atas segala-galanya !!! Thanks a lot !!! Alfun syukran !!!

TAPI ... Dalam gembira saya sedih juga sebenarnya .. terkilan pon ada jugak sebenarnya .. Why ? Sebab .. 3 orang kawan baik saya sendiri tak wish .. Hmm , Ya Allah sedihnya !! Tapi nak buat macam mana kan ??? Biar jelah , redha dengan ketentuan Ilahi .. Be positive okey dear ??? Hurmm .. InsyaAllah !!

SUSAH jugak rupanya nak pujuk hati nie .. yelah kan nak pujuk hati orang lain pon bukan main susah , inikan pulaa hati sendiri .. Aduhai .. bertabahlah wahai hati !!!

Dah-dah lah Ammati , layan kesedihan tu .. Jom layan apa yang happy sangat nie .. 

Satu , *CAKE BOBOIBOY*

Tahun lepas 2012 , masa saya form 1 .. Birthday saya tak celebrate dengan family saya tau .. why ? saya nie pantang cuti sekolah memang nak pergi rumah saudara-mara kalau boleh tapi tahun nie ... TAK BOLEH !!! Sebab , ada ' assignment ' yang perlu disiapkan !!! Grrr !!! * tutup cerita yang tak penting tu * . sambung sikit lagi , boleh erkk ??? pulak dah -_- !!! tahun lepas cake birthday saya ke Angry Birds tapi tahun nie cake Boboiboy .. Aduhai , awak tu dah besar Alya !!! Sedar-sedarlah sikit !! Err .. cara pulak saya !! :p .. Tahun lepas celebrate dekat Negeri Sembilan , rumah kakak-kakak Abah .. Mak Long dan Mak Ngah .. tak lupa rumah Kak Long dan Abang Rizal !! Dan ada si kecik Eisya .. Tahun lepas dapat jugak celebrate dengan cousins , Fana dan Fatin !! Tapi tahun nie celebrate dekat Kuantan .. dengan my lovely family <3 .. tapi Along pulak takde !! Along jadi fasi dekat KMPh !!! Grr !! Tapi nasib baik dia dah wish awal-awal .. siap berPOSTing gambar COVER TAB lagi dekat my Facebook dan siap ber'wish' dekat my WeChat lagi .. Thanks Along !!!

Dua , *Dalam Merajuk*

Hahaha , last week .. ada dua orang kawan saya nie .. dia buat cerita ala-ala PANGGILAN HANGIT dekat HOT.FM tu.. saya punya lah percaya sampai takut , risau , resah .. andai apa yang mereka cerita itu benar .. waktu tu dah tak boleh fikir langsung dengan cerita mereka sebab mimik muka mereka bercerita memang serious sangat !!! .. dalam kepala hanya ingat perkataan Allah jerr .. punyalah goyahnya iman nie .. gentar sangat-sangat !!! Dan hati nie merintih sayu , Ya Allah .. ujian apa lagi ini ??? Lepastu , tak tahu macam mana , diaorang gelak .. dan cakap diaorang tipu .. waktu tu apa lagi .. saya dengar diaorang tipu .. terus tinggalkan mereka !!! Grrr !! Inikah sahabat yang baik ???!!!

Cara diaorang wish sweet sangat .. Hahaha ! Tau pon pujuk balik hati nie !!! Hati nie kan sebenarnya bila dia marah or geram or kecewa or terluka and etc .. BUKAN SENANG NAK PUJUK BALIK !!! Memang perangai nie SEJAK AZALI lagi kowt...

Tiga , *Ucapan paling sweet from my heroes*


Alahaaaaai .. sayang-sayang Kak Ya .. tak sangka pulakk , awak orang nie jiwangg ... Hahaha , anyway .. I love you all my brotherss !!! Ini status Afiq di Facebook .. " Kami sekeluarga mengucapkan happy birthday kepada kakakku bernama Alya Fahimah. " Dan saya comment balik .. " Wohoaa !! Terharuu !!! "..  Akmal comment balik .." Sehati sejiwa.......selamat hari jadi "... Saya comment lagi ..Thanks my heroes  I love you all very very very much ♡♡..Dan Along comment ..So sweeeet..

Keempat , * Tersama pulak birthday dengan mereka *

Terkezzzut saya .. birthday sama dengan akak senior form 5 .. Kak Anis Adibah :) Hmm , kalau cousin , sama dengan Kak Saba .. kalau dengan anak saudara sepupu Abah  , Syafiq .. 


Kelimaa * Abah bagi hadiah waktu tengah buat air *

Hurnm , Abah dan Ummi balik kerja .. so .. saya buat lah air Tea O .. air simple jer .. Hehehe :) Abah tanya tengah buat apa tu ? Saya cakap .. " Ya tengah buat air ".. Abah tanya sebab dia datang dari arah belakang , jadi macam mana dia nampak kan , jadi dia tanya laa .. Lepas dia tanya , terus dia bagi hadiah .. Wohoaa , terima kasih Abah !! Adik beradik yang lain tak tahu , sebab mereka takde kat dapur waktu tu ;)

Keenam , * Ada orang tolong nyanyikan *

3 orang insan yang berhati mulia telah menyanyikan " Allah selamatkan kamu , Happy Birthday To You dan Sanah Helwah ".. Hahaha , thanks Ummi , Kak Illy dan Muk Su ..

Ketujuh , * Wish from overseas * MESIR , UK , JORDAN !

Wohoaa , terharu tahap gaban !!! Ada pulak ayat gitu ? Entahlah !! Tapi , seriously , memang excited gilllerrr !!! Wish from Mesir , UK dan Jordan .. Mesir macam biasa , dapat wish daripada 3 orang hamba Allah yang baik hati nie ,.. Kak Lina , Kak Fathin dan Ustaz Irsyad !!! UK pulak from my cousin , Kak Asma' .. Dan paling suka sangat from Jordan .. Ammati Diaa Dablan .. Hah !!! Nie nak cerita nie , Ammati Diaa Dablan tu kawan waktu saya pergi umrah tahun lepas .. start tahun lepas dia duk wish " Happy Birthday To You Alya " and etc .. kawan umrah means .. saya nie kan peramah orangnya .. saya main dengan anak dia Syafiq dan Anas waktu dia tengah solat sunat lepas isyak '  .. Hahaha , nak jadi ceritanya  jugak .. dia pon peramah sangat .. kiteorang berborak lah sekejap sebelum masing-masing balik hotel yang lain-lain .. dia travel lain , saya travel lain .. berborak guna Bahasa Inggeris + Bahasa Arab = campur-campur bahasa , lagi pon saya takde lah fasih sangat dua-dua bahasa , so main campur je lah .. dia pon tak fasih sangat macam saya .. tapi kira tahap okey dan lepas jugak lah guna bahasa dua-dua tu .. jumpa dengan dia dekat dalam Masjidil Haram , dia siap bagi ' chewing gum ' lagi .. Ohh , laziz sungguh !!!

Kelapan , * ex seniors dan seniors wish *


Hahaha , ingatkan ex senior dan seniors tak sudi nak wish ' budak mentah ' seperti saya .. Rupa-rupanya sudi jugak :) Hihihi , thanks a lot !!! Orang-orangnya ialah : Kak Aisyah , Bro Asiff dan Bro Ilham Arif .. Kak Anis , Kak Thaqifah , Akhi Khairul dan Akhi Hayyie . * setakat yang ingat je lah kowt * kalau nama seniors yang lain takde sorry !! 


Kesembilan , * ustaz-ustaz dan ustazah-ustazah  wish * 

Err.. tak terjangkau dek fikiran .. ustaz-ustaz dan ustazah-ustazah saya yang wish .. Hahaha , yang paling panjang wish of cozzz , Ustaz Irsyad !!! Then Ustaz Fathi , Ustazah Hazana dan Ustazah Nooranizzan mendoakan semoga menjadi anak solehah .. dimurahkan rezeki dan sebagainya..

Kesepuluh , * apa umur saya 17 tahun *

Grrr !!! Nie sorang lagi encik senior yang boleh dikira rapat jugak .. tapi .. tak sangat pon .. Hahaha , dah guane gituu .. tadi kata " dikira rapat jugak ".. entah lah .. biasa-biasa jerp , senang cerita .. dia cakap umur saya 17 tahun ? Cehh !! Poodaaah !! Nak cakap kau tak tau umur aku , rasanya terlebih tahu kowt , uncle Aimin Asyraf !!!  jawapan dia : nak tipu agak-agak lah : masalahnya , aku bukan tipu .. tapi dulu waktu aku buat Facebook , aku main buat jerr tahunnya .. nasib baik tarikh keramat tu betul ..

Kesebelas , * saya pengantin baru ? *

Ya Allah !! Kakakku , kakakku .. Aina !!! Sejak bila pulak tau saya jadi pengantin baru .. Orang lain sibuk wish HB and etc .. dia pulak wish .. Oi pimah. Selamat pengantin baruuuu .. Heee !!! Geramnyaaa !! Sejak bila pulak tau , saya jadi pengantin baru !! >.<

Kedua belas , * Happy Bornday *

Haa !! Nie just Mukhris dan Ieman jerr yang wish gituu ..  Apa-apa jerlah .. 

Ketiga belas , * nama saya ' aiya paimah '

Tak tau pulak , nama saya dah bertukar kepada nama Aiya Paimah ... macamII .. siapa punya angkara lah agak-agaknya ..

Keempat belas , nama saya * alyoyoyo *- alya family -

Aduhai , ada lagi orang nak mengubah nama saya !!

Kelima belas , * professer dato' doktor alya fahimah *

Heee !! Walaupon ejaan agak salah ... tapi .. suka jugak .. orang panggil macam tu :)

Keenam belas , * ex junior wish *

" HBKawan Lamerr laa sangat !!" .. errr .. macamII  .. senyum jerlah :)

Ketujuh belas , * Selamat Ulang Tahun *

Amboihh , ada jugak orang wish macam tuu .. Hehehe , macam celebrate anniversarry lah pulak kalau gituuu ;p *betul ke ejaa anniversarry tu ? ..*

Kelapan belas , * wish from pictures *

 Hihihi , layan jerlah .. Hahaha :)


Kesembilan belas , * bakal abang-abang ipar yang wish *

Bakal abang-abang ipar ? Haaa !! Banyaklah awak !!! Kawan-kawan Along yang banyaknya .. kawan-kawan Aina just segelintir jerr ;) Mengarut + Merapu = Apa-apa pon mereka kawan-kawan kakak saya jer !!!


Dan ..



Kedua puluh , *Prince Charming*


Hah !! Tunggu punya tunggu si ' prince charming ' tu wish .. sampai ke malam baru dapat wish from him !! Hishh , penunggu setia ucapan daripada dia saya nie rupanya >.< Takde lah tipu jerrr :p Bukan sebenarnya macam nie , dia online sampai pukul 2 AM lebih rasanya .. saya just online waktu 30.5.2013 sampai 1 AM lebih .. Wohoaa !! Mata tak larat dah nak berhadapan dengan laptop dan internet bagai nie .. Bantal dah panggil sangat-sangat time tuu .. Cehh , alasan !! Kata jerlah ' menantok ' .. Hihihihi..Berbalik kepada cerita ,.. Si prince charming dia wish dalam pukul 11 PM lebih dah nak dekat pukul 12AM tahu takk ?!!! Eii .. Geramnya !! Tapi sebenarnyaaa .. dia ingat , dia tahu ... tapi dia nak menyakat jerrr !!! Haisshhh !! * prince charming lahhh sangattt !! * i tak couple okey ?

Ucapan Penghargaan Daripada Saya :-


Alhamdulillah , syukur kepada Allah ke atas ' harga ' nyawa hari ini , semalam , esok , lusa dan seterusnya , sehingga aku akan  akhiri  dengan menghembuskan nafas terakhir di muka bumiMu ini Ya Allah .. Ya Allah , matikan aku dalam keadaan ' khusnul khatimah ' dan jauhkan aku daripada mati dalam keadaan ' suul khatimah ' .. jauhkan ya Allah .. hindari lah ya Allah .. Ya Allah , maafkan dosa ibu bapaku , pengasuhku , adik-beradikku , guruku-guruku , rakan-rakanku dan seluruh muslimin dan muslimat ..Jauhkan kami dari azab api nerakaMu ya Allah .. Ya Allah , syukur tak terhingga atas ucapan daripada mereka semua .. Kau berilah keberkatan dalam hidup mereka semua , redhailah perjuangan mereka dengan membalas perbuatan mereka dengan sebaik-baiknya , dan temukanlah kami di SyurgaMu nanti .. Ya Allah , sempena ulang tahun kelahiranku di muka bumi ini , Kau kuatkan imanku , jadikan aku seorang muslimah yang berguna kepada agama , bangsa dan negara .. bantu aku untuk menjadi seorang anak yang solehah kepada ibu bapaku ,.. Ya Allah , bantulah aku untuk istaqamah dalam melakukan kebaikan .. Allahumma ameen wa thumma ameen ..


Alhamdulillah , Ummi tunaikan jugak permintaan anak perempuan dia yang last nie !!! Macam budak techik pon ada jugak .. Grr !!! Nak buat macam mana dah kalau saya nak sangat cake Boboiboy nie :D
Potong kek dengan Ummi :)
Dari view tepi :)
Birthday Girl !! :P
Ini kotaknya !
Tapi , nie cake and muffins .. Tahun 2012 punya :)


Rindu nak buat muffins lagi :'( *aQiffalya's moment tu , abaikan*

Inilah , my cousins !! Fana Fatin !! Tahun nie tak celebrate dekat N.9 :'(

Celebrate tahun lepas makan western food .. Abang Rizal dan Kak Long buat :(
Kini hanya tinggal kenangan :'(

Miss this cake !! Angry Birdss !! - perisa orange -
Bye :'( Kek ini dibeli pada 20.6.2012 .. Lambat celebrate birthday dekat Kuantan sebab dah celebrate dekat N.9 tahun lepas :'( :)

Saya bukan ' batak wish ' .. Saja suka-suka .. Gurau-gurau .. 

Assalamualaikum .. Thanks a lot :)

No comments:

Post a Comment