Wednesday 13 February 2013

UAI di SDM dan di Masjid Kg . Kijing , Terengganu .

Assalamualaikum .. Allahurabb ! Ceramah UAI nie dah lama berlalu , tapi kerana ke'busy'ian saya , tak dapat laa , saya nak mencoret di dada blogku .. Sorry laa , blog .. saya masih student yang selalu tak sempat nak luangkan masa di laman sosial ..

Pertama kali dengar  secara live kuliyah UAI dekat Stadium Darul Makmur tapi dengan beruntungnya jugak dapat dengar kuliyyah Ustaz Haslin Bollywood sekali . Kali kedua dengar secara live di Masjid Kg. Kijing , Kuala Terengganu .. Kalau pasal saya dengar di SDM biasa laa tu kan , sebab saya duduk di Kuantan , so tak mustahil lah dapat pergi kan tapi itupon dengan izin Allah kan ( biiznillah ) ? Tapi bila bab saya pergi di sebuah masjid di Terengganu macam agak pelik kan saya dapat pergi sekali ? Tak laa , saya balik kampung Ummi , kebetulan malam tu UAI buat kuliyyah , so saya pergi laa ..Tapi , saya hanya pergi dengan kakak sulung saya , yang lain semua dah penat jadi kami pergi dengan berjalan kaki sajelaa .. Alah , masjid tu tak jauh manapon ( dari rumah tok boleh dengar suara UAI dengan lawak jenakanya ) tapi dengan sebab semangat berkobar-kobar nak hadiri majlis ilmu agama , tolak semua kepenatan tu..Sebab Solat Sunat Hari Raya Iedul Fitri kalau balik raya di Terengganu , solat dekat masjid situ jugak :)

Ohh ya , saya sendiri dapat jadual kuliyyah nie daripada seorang senior saya yer di Facebook pada hujung bulan Januari , dia share so terpampang laa di news feed saya .. Alfun syukran ya akhi :)

Saya pilih tarikh 2/2/2013 dan 8/2/2013 ..
Gambar tak berapa cantik .. tapi manusia tersangatlaa ramainya ..
Tetapi , tiba-tiba hujan membasahi bumi Kuantan .. Tapi yang sweetnya .. Abah pakai serban , bila hujan turun , Abah buka serban dan Abah payungi Ummi sekali <3 <3 <3


Gambar sebelum Abah cabut serban  tapi yang tu Abah dah cabut laa ..
Me with my second sister , Aina . * Dengar ceramah sambil possing *
Waktu nie paling sweet and romantic sekali ;)
Me with my youngest brother , Afiq .
Me with my brother , Akmal .. Abang kepada Afiq .
Cerita realiti :-

UAI Telah membuat kejutan di Stadium Darul Makmur ..Kehadiran anggaran 100 ribu orang yang hadir ke Stadium Darul Makmur Kuantan ini malam tadi.
Yang lagi hebatnya... Walau pun hujan mereka tetap tidak berganjak, balik dsb. Subhanallah... Allahuakbar..
Hebat sungguh orang Kuantan. Takbir. —
Konvoi motor with syabab Islam , Pas ..
Anak muda sahaja di depannya ..SubhanaAllah !
Ramainya orang dahagakan ilmu agama :) Allahuakhbar !
Suka tengok orang yang memanjat tinggi sekali di dalam ramai orang .. Mesti syokkan ?

Ustaz : Fahimtum ? Jemaah : Fahimna ..

Ustaz Azhar baca soalan .. UAI or Ustaz Haslin Bollywood jawab soalan daripada para manusia .
Baby pon ada jugak parents bawak ..
Ramai ..

THIS IS DARUL MAKMUR!!!
Sedikit Bingkisan Di Stadium Darul Makmur,... Lautan manusia membanjiri Stadium Darul Makmur sempena Wacana Perdana yang menampilkan pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus dan Ustaz Haslin Baharin (Bollywood) malam tadi. Orang ramai dilihat memasuki stadium sejak jam 6.00 petang lagi sebelum mereka bersolat Maghrib buat julung kalinya di dalam stadium tersebut. Inilah sejarah dan kali pertama berlaku sejak 50 tahun lalu, umat Islam berjaya sujud kepada Allah di sdlam stadium berkenaan sebenarnya.
Moderator sedang bersiap sedia..sebelum UAI muncul bersama Ustaz Haslin..

Dan Masjid Kg . Kijing , Kuala Terengganu ..

Nampak muka UAI secara jelas dan live .
* Sebab saya datang lewat so , saya snap pic nie dari luar tingkap , kebetulan tingkap masjid terbuka luas begitu sahaja *
Pergi dengan Along laa .. * Gambar lama *




No comments:

Post a Comment