Thursday 14 February 2013

Valentine Day to Sweet Couple .

Assalamualaikum , .. Hurmm , hariniey tetiba jer nak update blog , padahal mood nak menaip takde langsung .. datang mana entah angin rajin nak menaip pon saya tak tahu .. Eheeemm , berbalik semula kepada tajuk asal " Valentine Day to Sweet Couple " ..

 Sebenarnya , saya nak cerita al-kisah cinta mereka .. Saya nak jadikan cerita cinta saya macam  cerita cinta mereka semua .. Almaklumlah , remaja sekarang sudah terpesong dengan " dunia cinta " yang belum halal tapi haram ! Tapi , mereka sedikit pon tidak kisah . Aduh ! Sedar-sedarlah wahai sayangku akhowat , cerita cinta bukan kepada " si dia " yang belum Allah halalkan untuk bersentuhan bagai semua tu . Azab semua itu !! Fahamilah makna Cinta High Class . Jangan bercinta di dunia sahaja tetapi bawalah cinta kita bersama si dia sampai ke syurga tapi bukan dengan cara tak halal tau !!! Tapi , kalau saya nak berkahwin sekarang , rasanya tak boleh lagi kowt .. Sebab saya cintakan ilmu .. Saya masih nak belajar , tahu ? Tapi biasalah kan remaja baru nak bergiat-giat untuk mengenali " Cinta itu Apa ? "

Tak perlu sayangku , kenali dulu Cinta Allah dan para nabi dan sahabah rhum baru kenali dunia cinta yang halal bersama bakal zauj ( suami ) ..

Jom saya tunjukkan siapa idola ' cerita cinta ' saya :-
Allah .. memang manusia seperti ku tidak boleh melihatNya tetapi hambaMu ini akan selalu bersujud kepadaNya..
Muhammad .. kami umatmu , walau tak pernah melihat wajahmu , kami cuba menyambung sunnahmu ..
Mereka juga idola semua perkara dalam hidupku .. Ummi Abah .. Cerita cinta Ummi dan Abah sangat saya bangga .. Ummi dan Abah menjaga batasan sebelum ' akad ' menghalalkan segala-galanya .. :)

Cerita cinta Ummi dan Abah akan kami sanjung ! Sungguh High Class !
Thanks a lot Ummi Abah .
Ini pula Bak dan Ma .. Mereka juga ku anggap seperti ibu bapaku dunia akhirat , InsyaAllah ! Sewaktu kecil , ku dihantar di rumah pengasuhku Ma dan Bak .. Almaklumlah , Ummi dan Abah bekerja jadi tiada siapa yang boleh menjaga kami 5 beradik melainkan Ma dan Bak yang sudi menjaga kami .. Terima Kasih Ma , Terima Kasih Bak .. Kukenangmu dalam doaku :)

Memori bersamamu tetap kukenang :D
Selepas itu , mereka berdua dikenali ramai kerana berjaya menghasilkan beberapa buah novel ..Pasangan novelis islami :) <3 :D

Ustazah Fatimah Syarha dan Dr. Farhan Hadi  .
Saya suka baca novel merekla !
Tapi di facebook juga , mereka yang tiada pasangan seperti saya kami buat :-



~♥ Apesal pulak Valentine's Day Haram..? Kecoh tul..!" SAYANG..Renungkan Dalil2 dibawah supaya dpt kita selamatkn Aqidah dr terus dibuai maksiat..inshaallah...

Dalil 1 » Surah Al-Isra' :36
"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya.Sesungguhnya pendengaran,penglihatan & hati,semuanya itu akan dipertanggungjawabkan."

Dalil 2 » Hadis Riwayat Abu Daud,
"Sesiapa yg meniru @ mengikut sesuatu kaum, dia termasuk kaum itu."

Dalil 3 » Surah Ali 'Imran :85
"Sesiapa yg mencari agama selain ISLAM, maka sekali-kali tidak dtrima (agama itu) daripadanya..& dia di akhirat termasuk orang2 yang rugi..." ♥~

|| AllahummaSolli'AlaMuhammad Wa'ala Alihi Wasohbihi Wabarik Wassallim ||


Ramai saya tengok yang mengatakan tidak pada valentine day, tapi gambar facebook masih mendedahkan aurat. Ayuh! 'Share' gambar ni!. Bagi kesedaran buat yang masih alpa.



 Say No To Valentine's Day !
Jom layan sweet couple in the world nie :-  * Ummi dan Abah tahu habessslaaa....






Okey , sekian .. Assalamualaikum .






No comments:

Post a Comment