Thursday 14 February 2013

Kau dan Aku sangat berbeza .

InsyaAllah .. Suatu hari nanti . Oh no !! Belajar dulu yer Alya !  ;)
Assalamualaikum ...

Bila stressed haruslah cerita pasal perkara yang emosi ... huhuhuhu ..

Kau ~ Pendiam
Aku ~ Banyak cakap dan kadang-kadang melampaui batas ..
Kau ~ Memikir sebelum bertindak
Aku ~ Suka bertindak melulu barulah memikir ..
Kau ~ Tenang dan bertindak dalam diam
Aku ~ Cepat melenting dan selalu melulu ..
Kau ~ Pemikir dan subjeknya adalah segalanya kerana Allah S.W.T
Aku ~ Juga pemikir tapi sangat mudah dikesampingkan ..
Kau ~ Selalu mencari ilmu di masjid , surau , usrah , dan di mana sahaja yang boleh memberi ilmu yang
           bermanfaat
Aku ~ Hanya penyokong dari belakang dan menjaga amanahmu ..
Kau ~ Penyabar dan selalu mendidikku dengan kesabaran
Aku ~ Kurang sabar dan selalu melengahkan nasihatmu ..
Kau ~ Selalu cuba kurangkan pergantungan dengan duniawi
Aku ~ Selalu cuba namun kalah
Kau ~ Tiada akaun Twitter , Blog , Yahoo , dan Instagram
Aku ~ Ada semua .. ermm ..
Kau ~ Melawat laman-laman jihad , agama , saudara semuslim jika melayari Internet
Aku ~ Kadang-kadang itupon kalau bosan , tapi yang banyaknya pergi melencong ke Google untuk melihat          
           DSLR @ Camera @ Handphone @ Abaya @ Kereta Mainan @ Novel Islami @ Novel Cinta ..
Kau ~ Berjaga lewat malam kerana menelaah
Aku ~ Berjaga lewat malam kerana online .. huhu .. sekali lagi
Kau ~ Tak suka bergambar dan tak suka letak gambar di laman sosial Facebook
Aku ~ Harus dan selalu .. MashaAllah !
Kau ~ Update status hal-hal agama dan selalunya benda yang bermanfaat
Aku ~ Kadang-kadang itupon kalau malas just copy&paste , kalau rajin ambil buku update lah .. * kalau      
           ingat ustaz / ustazah cakap hal agama update lah tanpa buku *
Kau ~ Rajin untuk bersujud kepada Sang Pencipta saat pagi ( Qiam )
Aku ~ Kadang-kadang jika rajin , buka Facebook sampai pukul 4 pagi pon takpe .. Allahurabb !                           Astaghfirullah !
Kau ~ Membaca al-Quran dan merenung makna ayat-ayat tersebut
Aku ~ Membaca juga al-Quran , tapi lebih gemar membaca novel cinta kebanyakan bukan islami ..
Kau ~ Tidak melengahkan nasihat Ibu , Ayah , Abang , Kakak dan sesiapa sahaja
Aku ~ Ya ! Selalu melengahkan nasihat Ummi , Abah , Ma , Bak , Along , Aina , dan sesiapa sahaja just   sebut InshaAllah ..
Kau ~ Selalu bersedekah di masjid , surau dan di mana sahaja tempat yang menyediakan tabung
Aku ~ Aku juga selalu besedekah tetapi sayang untuk menggunakan duit sendiri , tetapi guna duit PARENTS !
Kau ~ Menangis kerana Allah , Nabi Muhammad dan para sahabah rhum dan Islam .. * senangnya awak , nak menitiskan air mata *
Aku ~ Jika tersentuh menangislah ..




Zauj wa zaujah !


InsyaAllah .. suatu hari nanti .. bila usiaku sudah mencapai ke angka 25 ..

Sekian , Assalamualaikum ..

p/s : Saya harap awak baca <3 <3 <3 , walaupun saya tak tahu awak siapa .











No comments:

Post a Comment